dinsdag 16 september 2014

Un coup monsieur?

Kijk... je kan wel een coup d'etat willen plegen om de macht te grijpen. Maar zo'n coup pleeg je niet alleen. Voor je het weet, ben je omringd door een claque, lakeien met een eigen agenda en moet je met alle geweld de guillotine uit de mottenballen slepen, standrecht plegen en nekschoten uitdelen omdat het canaille zonodig ook wil meevreten van de koek. Het gaat ze niet om een betere verdeling van de welvaart voor iedereen... nee in no time willen ze de Audi van de minister, zijn ambtswoning en alle emolumenten vandien. Hetzelfde geldt voor afscheidingsbewegingen. De seperatist met de grootste muil heeft zich in geen tijd genesteld in de residentie van de voormalige machthebber en rookt sigaren zo dik als zijn onderarm, zet een kek petje op en laat zich als de redder des vaderlands portretteren om in zolderkamertjes boven het bed van zich vingerende studentes te laten hangen. Seperatisme en populisme is de Spaanse Griep van deze tijd. Let op m'n woorden, de mensheid gaat uitgedund worden tot miniscule aantallen.

Deze wereld draait, dom genoeg draait ie. Er liggen uitstekende wegen, voorzieningen zijn top, er is genoeg te eten te drinken en te neuken voor lieden die er wel pap van lusten. Nederland heeft zelfs een minister die in een tijgerlegging de troepen inspecteert. Ze duikt even met haar kont omhoog in een geschutskoepeltje van een der laatste tankjes (zegt men, maar er staat een onafzienbare rij pantsereenheden klaar om de Lüneburger Heide om te ploegen) en Jan Soldaat krijgt weer zin om naar Mali te vertrekken of Kunduz om door haar zo'n blikje opgespeld te krijgen wegens uitzending naar projectaandachtsgebieden...

Deze wereld, dit rechthoekje aan de Noordzee, is sophisticated, ontzettend geavanceerd en barst letterlijk van de infrastructuur, met een web aan beleidslijnen waar een achtpotige webwever een stijve van zou kunnen krijgen als hij was behept met een toekelodoris van 18 centimeter. 

Helaas... Den 'Ollander vindt dat hij nooit klaar is met de maakbaarheid van zijn ingepolderde gruyèrekaas... Hier een kloddertje daar een kloddertje, gezeik met shariadriehoeken en Bijbelgordels, import en verloederde inlanders, het moet telkens anders, niemand denkt ooit dat het wel goed is zo indachtig de goede God in zijn eerste hoofdstuk tevreden had vastgesteld. 

Den 'Ollander bouwt een prachtige constructie van Lego of Meccano en sloopt de hele boel na een nachtje slapen weer tot de grond af, want het kan altijd beter, mooier of het buurmeisje moet geïmponeerd, dat kan ook natuurlijk. 

Zielepoten.


6 opmerkingen:

  1. oops
    een HelleVeeg
    gaat jn mn S'onnetje staan ..

    oh .. t is de kasteelheer uit Huj ..
    dan js t goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter inderdaad een stuk grond af te romen, een eigen vlag er op en de kasteelheer uithangen. Fijn middeleeuws, onderhorigen, pacht heffen, tol, zelfvoorzienend zijn... Hoe zal ik het noemen?? De Etat des Morins :-) Ja, klinkt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A ja, een beetje de advocatus diaboli uithangen... Lol toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sedert aanvang v t project JeuKS
    is de 9991 zo op te vatten
    9 radiatief
    9 attractief
    9 receptief
    1 trans missief

    3 x tief en 1maal sief ;-)

    1984
    radiatief is de Sensory van 9 , alles transparant en woord geven als Tejo Doet
    attractief is de Mythic van 4, alles in context v water, de quadruple beschrijven als Leonardo Doet.
    receptief als de Social van 8, altijd opkomen voor de ander zoals Mieke Doet.

    tramsmissief als de Unitary van, is als Gandhi de Satyagraha leven, als de Fool Doet.


    dit vormde zich in feb 2011 te III bergen ..

    kweak AYN

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Offtopic topic... Sunt sidera et sol materialis principea...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Getuigenis over hoe ik mijn lening van 2% heb ontvangen (Frank Loans Services)

    Compliment van de dag voor iedereen hier, mijn naam is Susan Cody, ik zou zonder voorbehoud aanraden om met "Frank Loan Services" te werken voor alle soorten leningen zonder voorbehoud, ik zat in een financiële crisis en had een lening nodig van € 95,000, ik Ik heb bijna alle banken en een aantal andere leenmaatschappijen geprobeerd en ik kon geen goedkeuring krijgen. Toen besloot ik het nog een keer te proberen. Ik nam contact op met "Frank Loans Services" voor hulp. Ik kon zien dat hij het type persoon was dat ik kon vertrouwen om mij te helpen. de beste beslissing nemen voor mij en mijn gezin, gelukkig voor mij kreeg ik een lening met succes, zelfs met of zonder onderpand, maar geen kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar.

    Vindt u het moeilijk om kapitaaldienst te krijgen van lokale banken en andere financiële instellingen? Heeft u problemen met onbetaalde rekeningen en weet u niet waar u heen moet of waar u heen moet? Hoe zit het met het vinden van een gerenommeerd bedrijf voor schuldconsolidatie dat u kan helpen bij het verminderen van de maandelijkse afbetaling, zodat u betaalbare terugbetalingsopties heeft en ruimte om te ademen als het aan het einde van de maand komt en de rekeningen moeten worden betaald? "Frank Loans Services" is het antwoord, ze bieden leningen tegen een zeer betaalbare rente van 2%. Belangstellenden moeten contact met hem opnemen via zijn e-mail: k.frankloans@gmail.com Mobiel: + 1-713-389-6778.

    Hun diensten omvatten onderwijsleningen, onroerendgoedleningen, herfinancieringsleningen, zakelijke leningen, landbouwleningen, hypotheekleningen, harde leningen, autoleningen, persoonlijke leningen, studieleningen, woningleningen enz. Neem vandaag nog contact met hen op voor meer informatie via zijn e-mail : k.frankloans@gmail.com Mobiel: + 1-713-389-6778.

    BeantwoordenVerwijderen