donderdag 4 september 2014

Ach wat!

Politiek is een raar soort mechanisme. Mensen die uit het niets opklimmen naar topposities, zich vastklampen aan lichaamsdelen, haren en schouders gebruiken om zich aan op te hijsen, Voor politicus hoef je geen kennis te hebben, maar een onuitputtelijk uithoudingsvermogen, spierkracht en zin om mensen als traprede te gebruiken. Wie draagt dan die piramidale berg 'zwaargewichten'? Volkeren, mensen die zich laten wijsmaken dat grenzen gemaakt zijn om hunner etniciteit te bevestigen. Nederlanders hier, Duitsers daar, Zimbabwanen nog verder weg. Door die grote wrap up operatie zijn die volkeren ook nog eens begonnen een taal te ontwikkelen, dat verder gaat dan grenzen stellen. Gebruiken en gewoonten werden ontwikkeld om maar vooral schotten te kunnen plaatsen tussen wij en hunnie... (sic) de anderen en de rest. Het begon al toen kleine potentaatjes zakken vol goudstukken beschikbaar gingen stellen om de een of andere avonturier aan een scheepje te helpen en zo stukken land te ontdekken en vervolgens te annexeren. Zie het als de buurman die zijn voortuintje maar niks vind en het weiland van de overbuurman gaat 'ontdekken' en er zijn pas gekochte koeien laat grazen. Overbuurman moet niet miepen, want buurman heeft een groot gezin en dat is bereid moord en doodslag te gebruiken om de annexatie te consolideren. Maar de straat zit vol potentaatjes en die staan elkaar bij voorkeur naar het leven om ook mee te proeven van de welvaart van buurman. Het weiland van overbuurman is groot genoeg voor ons allemaal, vinden ze.

En dat allemaal, beste mensen, noemen we dus de 'Verlichting' de opkomst van het Westen, de expansiedrift van lieden die vanwege geboorte menen een uitzonderlijke positie in te nemen en die door luitjes van mindere afkomst weldra van de troon werden gestoten om daarna een uitbundige markt te organiseren die zijn weerga niet kent.

En nu? Nu zitten we op het einde van de marktdag met onverkoopbare spullen, appels met een plekje, bananen die overrijp zijn, te veel en te vaak betaste broodtrommels, kromme fietswielen en uiteen gescheurde beha's. Vernield door koopjesjagers die natuurlijk eerst willen weten wat de kwaliteit van het aangebodene is en niet schroomt om er in te bijten, te knijpen en langs de billen te halen als ze net hebben gescheten in een hoekje. De kramen zijn zowat leeg, de verkopers schor en hees van het gillende aanprijzen. De markt, de aarde is uitgeput en wacht op nieuwe waar, maar waar vandaan? Geen nood... de innovators zijn al bezig om nieuwe grondstoffen en nieuwe producten te verzinnen. Even wachten nog en we gaan vrolijk verder met marktwerking en uitputting.

1 opmerking:

  1. Getuigenis over hoe ik mijn lening van 2% heb ontvangen (Frank Loans Services)

    Compliment van de dag voor iedereen hier, mijn naam is Susan Cody, ik zou zonder voorbehoud aanraden om met "Frank Loan Services" te werken voor alle soorten leningen zonder voorbehoud, ik zat in een financiële crisis en had een lening nodig van € 95,000, ik Ik heb bijna alle banken en een aantal andere leenmaatschappijen geprobeerd en ik kon geen goedkeuring krijgen. Toen besloot ik het nog een keer te proberen. Ik nam contact op met "Frank Loans Services" voor hulp. Ik kon zien dat hij het type persoon was dat ik kon vertrouwen om mij te helpen. de beste beslissing nemen voor mij en mijn gezin, gelukkig voor mij kreeg ik een lening met succes, zelfs met of zonder onderpand, maar geen kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar.

    Vindt u het moeilijk om kapitaaldienst te krijgen van lokale banken en andere financiële instellingen? Heeft u problemen met onbetaalde rekeningen en weet u niet waar u heen moet of waar u heen moet? Hoe zit het met het vinden van een gerenommeerd bedrijf voor schuldconsolidatie dat u kan helpen bij het verminderen van de maandelijkse afbetaling, zodat u betaalbare terugbetalingsopties heeft en ruimte om te ademen als het aan het einde van de maand komt en de rekeningen moeten worden betaald? "Frank Loans Services" is het antwoord, ze bieden leningen tegen een zeer betaalbare rente van 2%. Belangstellenden moeten contact met hem opnemen via zijn e-mail: k.frankloans@gmail.com Mobiel: + 1-713-389-6778.

    Hun diensten omvatten onderwijsleningen, onroerendgoedleningen, herfinancieringsleningen, zakelijke leningen, landbouwleningen, hypotheekleningen, harde leningen, autoleningen, persoonlijke leningen, studieleningen, woningleningen enz. Neem vandaag nog contact met hen op voor meer informatie via zijn e-mail : k.frankloans@gmail.com Mobiel: + 1-713-389-6778.

    BeantwoordenVerwijderen