vrijdag 10 oktober 2014

FiloSofie

Ik heb een boek geschreven over de zin van het bestaan. Een boek dat gaat over het zinvolle einde van een bestaan. Een bestaan dat bestaat uit een dagelijkse strijd voor het bestaan en over het bestaan. Daarin stel ik de vraag wat het zinvolle bestaan is als alle grond onder je voeten weggeslagen wordt. Is er dan nog een bestaan? In eerste instantie niet, want de mens bestaat uit dromen en verwachtingen ook al worden dromen niet als verwachtingspatronen herkend...

Men leeft doorgaans een bestaan dat bestaat uit een machinaal ingesteld patroon. Je wordt geboren gaat naar de school die men het meest geschikte voor jou vindt, vindt werk, vormt een gezin en leeft vervolgens volgens de normen van je uitgestippelde bestaan. Niemand, of bijna niemand, heeft zijn bestaan ooit een draai gegeven die uitzichtloos lijkt. Ik wel...

Ik zocht geen erkenning in beroep of opleiding. Nam dienst op m'n zestiende en zwaaide af op m'n zeventiende. daarvoor had ik al diverse niveaus aan scholing gehad. Van alfa naar beta en weer terug. Ik was een denker en een taalvirtuoos, maar ook in de techniek kon ik meedraaien. Het fascineerde me allebei. Toch ben ik op mijn zeventiende vertrokken met niets anders dan de kleren die ik aanhad en wat noodzakelijke attributen . Je kon me terugvinden in gebieden die door oorlogen en andere ongein waren aangetast. De Levant, of het Midden Oosten, een Golfoorlogje die alleen bij belanghebbenden bekend was, een reis door de jungle van Moçambique en Zaïre vol gevaren en hinderlagen en daarna het trotseren van de zinderende hitte van Mombassa en Durban. Alwaar het feesten begon. Eenmaal thuis in Rotterdam, met een schroeiende oorlogswond en een heel pakket aan ervaringen op m'n twintigste, had ik niet meer de zin en animo om me aan een opleiding te wagen en werd een vrije jongen in de haven en de bouw. Dat is altijd zo gebleven. Ik rolde in baantjes, trouwde m'n allerliefste, kreeg kinderen en kleinkinderen en heb me weten te handhaven, bouwde zelfs bewondering en verafgoding op als de kunstenaar die ik altijd ben gebleven, onder welke omstandigheden ook.

Dat leven, is voor weinigen weggelegd, als de meerderheid het al wil. Die zweert bij comfort, materieel bezit en volstrekte veiligheid. Een vorm van bestaan die kan werken voor velen, maar mij zwaar ongelukkig maakt. En toen de dood aan onze deur kwam kloppen, mijn allerliefste meenam op te jonge leeftijd en een jaar later mij mee wilde nemen, was ik er klaar voor om opnieuw met alleen wat ik aanhad die reis te ondernemen. helaas liet en laat de dood me wachten. Hij staat weliswaar op een hoekje te wachten, klaar om me bij de kraag te pakken, maar geeft me niet de ruimte om zijn voornemen daadwerkelijk uit te voeren. Hij is zo link om me een nieuwe liefde te laten proeven, toekomstplannen te maken en voort te gaan met het bestaan. Daar gaat het boek dus over.

Het is binnenkort te koop op http://www.bravenewbooks.nl/books/60238 voor een zacht prijsje. Smullen voor lieden die van memories houden en de filosofische overpeinzingen van een levenskunstenaar in de marge van het bestaan. Kopen dus!

2 opmerkingen:

  1. zonder nadere motivaties met smaak of consumptief krediet ..
    beveel ik de werken van Tejo aan

    eigenreid en op de edelborst ..
    a must 4 survivors

    s'ace

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getuigenis over hoe ik mijn lening van 2% heb ontvangen (Frank Loans Services)

    Compliment van de dag voor iedereen hier, mijn naam is Susan Cody, ik zou zonder voorbehoud aanraden om met "Frank Loan Services" te werken voor alle soorten leningen zonder voorbehoud, ik zat in een financiële crisis en had een lening nodig van € 95,000, ik Ik heb bijna alle banken en een aantal andere leenmaatschappijen geprobeerd en ik kon geen goedkeuring krijgen. Toen besloot ik het nog een keer te proberen. Ik nam contact op met "Frank Loans Services" voor hulp. Ik kon zien dat hij het type persoon was dat ik kon vertrouwen om mij te helpen. de beste beslissing nemen voor mij en mijn gezin, gelukkig voor mij kreeg ik een lening met succes, zelfs met of zonder onderpand, maar geen kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar.

    Vindt u het moeilijk om kapitaaldienst te krijgen van lokale banken en andere financiële instellingen? Heeft u problemen met onbetaalde rekeningen en weet u niet waar u heen moet of waar u heen moet? Hoe zit het met het vinden van een gerenommeerd bedrijf voor schuldconsolidatie dat u kan helpen bij het verminderen van de maandelijkse afbetaling, zodat u betaalbare terugbetalingsopties heeft en ruimte om te ademen als het aan het einde van de maand komt en de rekeningen moeten worden betaald? "Frank Loans Services" is het antwoord, ze bieden leningen tegen een zeer betaalbare rente van 2%. Belangstellenden moeten contact met hem opnemen via zijn e-mail: k.frankloans@gmail.com Mobiel: + 1-713-389-6778.

    Hun diensten omvatten onderwijsleningen, onroerendgoedleningen, herfinancieringsleningen, zakelijke leningen, landbouwleningen, hypotheekleningen, harde leningen, autoleningen, persoonlijke leningen, studieleningen, woningleningen enz. Neem vandaag nog contact met hen op voor meer informatie via zijn e-mail : k.frankloans@gmail.com Mobiel: + 1-713-389-6778.

    BeantwoordenVerwijderen